Potenie – tipy ako ho v lete zvládať v pohode

 

Existujú ľudia, ktorí počas horúceho letného dňa voňajú akoby práve vyšli zo sprchy a nemajú na sebe ani kvapku viditeľného potu. A potom sú tu ľudia so začervenanými lícami, potom stekajúcim po chrbte a malý jazierkom medzi nosom a vrchnou perou.

Ak máte na sebe iba plavky, mini sukňu, či iný malý kúsok oblečenia, možno vo vašom prípade nebude pot tak viditeľný. No ak ste v práci, máte na sebe oblečenie, v ktorom ste poriadne zahalená, môžete mať o problém postarané.

Vedci doteraz nezistili, prečo sa niekto potí viac a niekto menej – a nie, nezávisí to iba od počtu kilogramov. Neexistuje zázračná tabletka, ktorá by vás zbavila potu, preto si s ním môžete poradiť iba hľadaním riešení, ako sparné obdobie prežiť v čo najväčšej pohode.

 

Prášok zo zeleného jačmeňa, ocot, či vyhýbanie sa cukru a stresu proti poteniu

  • Začnite zvnútra – pomôže vám prášok zo zeleného jačmeňa, ktorý rozmiešate vo vode a vypijete ráno nalačno. Ak vám viac vyhovuje ocot, čaká vás ráno a pred každým jedlom kombinácia dvoch čajových lyžičiek klasického octu s jednou čajovou lyžičkou jablčného octu. Napokon, ak máte rada čaj, môžete si trikrát denne dopriať šalviový.
  • V strave sa vyhnite cukru, alkoholu a kofeínu. Mali by ste si dopriať vitamín B a omega-3-mastné nenasýtené kyseliny. Ak máte radi paradajky, doprajte si ich vo forme džúsu.
  • Potíme sa aj kvôli stresu, preto skúste viac cvičiť a vyberte si vhodný spôsob relaxu. Ak vám nevonia meditácia, skúste čítať. Efekt je veľmi podobný, ide hlavne o to, aby ste svoje myšlienky presmerovali mimo vlastných problémov a obáv o budúcnosť. Namiesto toho sa pohrúžte do dobrej knihy, príjemného kúpeľa alebo sa nechajte masírovať.

Leto a potenie

 

Podpazušné vložky proti poteniu, podkladová báza pod make-up a transparentný púder a chodenie načas

  • Podpazušné vložky – asi to neznie lákavo, ale čo je dôležité, naozaj fungujú! Ak sa hanbíte za mapy potu viditeľné na oblečení a v lete nikdy nedvíhate ruky, mali by ste zájsť do lekárne či drogérie a investovať do vložiek, ktoré pohlcujú pot. Môžete si vybrať vložky, ktoré sa lepia na pokožku (tie ale asi nezvládnete nosiť nonstop, aby ste si nevytvorili odreniny) alebo také, ktoré sa lepia na oblečenie.
  • Nemeškajte – zhon a ponáhľanie sa na poslednú chvíľu spôsobujú stres a nervozitu, teda dva dôvody, ktoré ešte viac prispievajú k poteniu.
  • Podkladová báza pod make-up a transparentný púder – tieto dva kozmetické prípravky vás zachránia pred stekajúcim make-upom. V lete by ste mali siahnuť radšej po BB alebo CC kréme a takisto by mala byť samozrejmosťou vodeodolná maskara.

 

Antiperspirant aj pred spaním a suchý šampón proti mastnote

  • Antiperspirant pred spaním – zvyčajne si ho nanášame ráno, pred odchodom do školy či do práce. Skúste to tentoraz aj večer. Väčšina prípravkov zameraných proti poteniu začne fungovať naplno až po ôsmich hodinách, takže kým budete spať, budú pracovať za vás. Ráno si samozrejme antiperspirant znova naneste.
  • Máte dôležité stretnutie? Nastriekajte si do vlasov trochu suchého šampónu aj keď ich máte čerstvo umyté. Nebojuje iba proti mastnote vlasov, ale vysaje z nich aj prebytočnú vlhkosť – teda pot.

 

Obrázky: Pexels.com